Bemutatkozás

 

Édesapám egy jó barátja autóbuszvezető volt és én időnként eljárhattam vele "buszozni" a kecskeméti helyi járatokon. 6-8 évesen nagy élmény volt előreülni a sofőr mellé az Ikarus 30-as, 31-es és 60-as autóbuszokon. Jenő bácsi mint egy jó szakoktató mindent megmutatott és elmagyarázott az autóbuszon. Nagyon megfogott a dolog. Hamarosan körbejártam a játékboltokat, de a '60-as évek elején bizony nem árultak Ikarus modelleket sehol. Nekifogtam tehát rajzolni. Naponta elsétáltam a városháza mellé, ahonnan a helyi buszok indultak és megfigyeltem minden porcikájukat, hazaérve pedig lerajzoltam "őket". Így születtek az első papírmakettjeim, szóló, pótkocsis és csuklós autóbuszok. A grafitceruzás rajzokat vízfestékkel kiszíneztem és tussal kihúztam.

14 évesen aztán váltottam: elkészítettem 1:24-es méretben fából, világítással, bőrüléssel egy Ikarus 255-ös modellt. Mindezt rajzok, egyéb segédlet és felnőtt segítség nélkül (akkoriban nem volt honnan letölteni a jellegrajzot, nem volt fénymásoló és nem jelent meg Ikarus könyv sem). Egy év múlva elkészült az első csuklós, egy Ikarus 180-as, majd az Ikarus 282-es és a londoni Leyland következett. Ezt a négy darabot meghagyom eredeti állapotában, hisz gyerekkori emlék.

A most készülő modellek természetesen sokkal részletesebb kidolgozással, a ma kapható anyagoknak köszönhetően szebb kivitelben készülnek, de az alapanyag maradt fa.

Mindig az a kedvenc típusom, amin éppen dolgozom. Eddigi legrangosabb kiállításom a "100 éves a magyar járműgyártás" volt a 2005. évi Autószalonon, ott 16db Ikarus modellem szerepelt.

A legnagyobb kihívás a HUNGARIANBUS felkérése volt, az új HB 122L típusból készítettem 5db-ot.

A legnagyobb megtiszteltetés volt, amikor munkámat, az elkészített modellt az autóbusz tervezőinek adhattam át (HB 122L, ARC 127, ARC 134).

Minden magyar autóbusz modellje megrendelhető a választott színben, rendszámmal, feliratozással, kívánságra teljes világítással, díszdobozban is. 2010-től trolibuszok modelljei is megrendelhetők.